سنجش

سنجش و اندازه گیری در علوم رفتاری

سنجش

سنجش و اندازه گیری در علوم رفتاری

کاربرد مدل های شناختی تشخیصی در زبان انگلیسی

 

مروری بر مطالعه­های انجام شده در زمینه زبان دوم با استفاده از مدل­های تشخیصی شناختی

نویسنده

سال

موضوع

آزمون

مدل

تعداد سوال

تعداد مهارت­

حجم نمونه

باک و تاتسوکا

1998

درک شنیداری

کالج ژاپن

فضای قاعده

35

15

412

ژنگ

2005

درک مطلب

تافل

ترکیبی

37

9

2703

روگر

2007

درک مطلب

میلب

رگرسیون درختی

20-فرم 1

20-فرم 2

10

1703-فرم 1

1044-فرم 2

فن داویر

2008

درک مطلب

تافل

کلی

39-فرم 1

40-فرم 2

4

2720-فرم 1

419-فرم 2

فن داویر

2008

درک شنیداری

تافل

کلی

34-فرم 1

34-فرم 2

4

2720-فرم 1

419-فرم 2

ژنگ

2009

درک مطلب

تافل

ترکیبی

37

9

2703

لی و ساواکی

2009

درک مطلب

تافل

ترکیبی

 

4

 

لی و ساواکی

2009

درک شنیداری

تافل

ترکیبی

 

 

 

لی

2011

درک مطلب

میلب

ترکیبی

20

5

2019

کیم

2011

مهارت نوشتاری

تافل

ترکیبی

35 توصیفگر

5

480

کیم

2012

درک مطلب

برنامه انگلیسی انجمن

ترکیبی

 

10

 

راوند و همکاران

2012

درک مطلب

آزمون ورودی

دینا

34

5

1500

فنگ

2013

دستور زبان

گواهینامه مهارت در زبان انگلیسی

ترکیبی

دینا

28

3

2922

تمپلین و هفمن

2013

دستور زبان

گواهینامه مهارت در زبان انگلیسی

لگ خطی

28

3

2922

فنگ و همکاران

2013

دستور زبان

گواهینامه مهارت در زبان انگلیسی

ترکیبی

دینا

28

3

2922

فن داویر

2014

دستور زبان

گواهینامه مهارت در زبان انگلیسی

لگ خطی

کلی

28

3

2922

ما و منگ

2014

درک شنیداری

ای اف ال

جی-دینا

18

9

341

لی و سون

2014

درک مطلب

میلب

ترکیبی

20

5

2019