سنجش

سنجش و اندازه گیری در علوم رفتاری

سنجش

سنجش و اندازه گیری در علوم رفتاری

انجمن بین المللی ارزیابی آموزشی (IAEA)

International Association for Educational Assessment (IAEA)

 

 

ایده تشکیل انجمن بین المللی ارزیابی آموزشی (IAEA) حاصل کنفرانس برنامه ریزی بین المللی در 19 تا 21 آوریل 1974 در پرینستون، نیوجرسی، U.S.A.  است. حدود 35 نفر از نمایندگان 18 کشور در این مراسم با هم دیدار کردند تا امکان ایجاد یک سازمان برای تقویت ارتباط میان آژانس ها در سراسر جهان را مورد توجه قرار دهند که با استفاده از تکنیک های ارزیابی بهبود فرآیندهای آموزشی و ارائه چارچوبی در آن چنین سازمان هایی می توانند پروژه های مشارکتی را انجام دهند. تصمیم گرفته شد که اگر انجمن تاسیس شود، یک نیاز مهم را پر می کند و باید تلاش کرد تا آن را به وجود آورد. در 27 مه 1975 یک نشست سازماندهی در ژنو سوئیس با کمک لجستیکی از اداره بین المللی آموزش و پرورش برگزار شد و سپس شرکت کنندگان تصمیم به تشکیل انجمن گرفتند. این انجمن معتقد است که همکاری بین المللی در زمینه تحقیقات و ارزیابی آموزشی اگر آموزش و پرورش در سراسر جهان بهبود یابد و اگر مزایای آن به افزایش تعداد افراد افزایش یابد، ضروری است. این انجمن برقراری روابط نزدیک تر میان افراد، سازمان ها و موسساتی است که بر نظام های آموزشی و فرآیندهای آموزشی تأثیر می گذارند و به آن ها خدمت می کنند را تشویق می­کنند تا ملتی که ممکن است از یکدیگر یاد بگیرند، ممکن است به یکدیگر کمک کنند و این کار را بدون کاهش استقلال فرهنگی خود انجام دهند. اساسنامه ها تصویب شد و اعضای کمیته های اجرایی و هیات انتخاب شدند و در سال 1976 اولین کنفرانس بین المللی این انجمن برگزار شد. از آن زمان، این انجمن رشد کرده و توسعه یافته و در حال حاضر حدود 160 عضو از سازمان های فردی، اولیه و وابسته دارد. یک کمیته اجرایی که افسران و اعضای آن توسط اعضای اولیه سازمان انتخاب می شوند، انجمن را اداره می کنند تا از وجود یک محدوده جغرافیایی وسیع در این کمیته اطمینان حاصل شود.

 

اهداف

·        برای بهبود ارتباطات بین سازمان ها درگیر در ارزیابی آموزشی با به اشتراک گذاشتن تخصص حرفه ای از طریق کنفرانس ها و نشریات و ایجاد چارچوبی که در آن تحقیقات مشارکتی، آموزش ها و پروژه های مربوط به ارزیابی آموزشی می تواند انجام شود.

·        برای سهولت کسب تخصص در تکنیک های ارزیابی به منظور حل مشکلات آموزشی موجود

·        برای همکاری با سایر سازمان هایی که دارای منافع مکمل هستند

·        برای مشارکت در فعالیت های دیگر برای بهبود تکنیک های ارزیابی و استفاده مناسب از آنها توسط سازمان های آموزشی در سراسر جهان

 

برای پیوستن به این انجمن به لینک زیر مراجعه شود:

http://www.iaea.info/join.aspx