سنجش

سنجش و اندازه گیری در علوم رفتاری

سنجش

سنجش و اندازه گیری در علوم رفتاری

انجمن اروپایی روش­شناسی (EAM)

هدف انجمن اروپایی روش شناسی ارتقای تحقیق و توسعه روش های تحقیقات تجربی در علوم رفتاری، اجتماعی، آموزشی، بهداشتی و اقتصادی و در زمینه تحقیقات ارزیابی از طریق موارد ذیل است:

-ارتقاء تحقیق  و آموزش روش­های تحقیقاتی در موارد فوق الذکر

-ایجاد تسهیلاتی برای تبادل دانشمندان در اروپا و بخش­های دیگر دنیا

-حمایت از فعالیت­های گروه های ملی و اعضای آن ها

-انتشار منابعی در زمینه های فوق الذکر

تاریخچه

پایه گذاری انجمن اروپایی روش شناسی توسط گروه روش های انجمن آلمانی روانشناسی و انجمن اسپانیایی روش شناسی علوم رفتاری صورت گرفت و این انجمن توسط بخش روش­های انجمن آلمانی جامعه­شناسی پیوند داده شد. هم­چنین این ایده توسط جلسه سازمانی کنفرانس انجمن تحلیل چند سطحی در علوم رفتاری در تیلبرگ و همکارانی از دیگر کشورهای اروپایی پذیرفته شد. جلسه پایه­گذاری در 27 فوریه 2004 در فرانکفورت آلمان برگزار شد که در آن محققان و روش­شناسانی از 8 کشور اروپایی و 4 رشته (روانشناسی، جامعه شناسی، اقتصاد و آموزش و پرورش) شرکت کردند. اولین کنفرانس در 17 تا 22 جولای در آلمان به عنوان کنفرانس مشترک با انجمن تحلیل چند متغیره در علوم رفتاری و اجتماعی برگزار شد. از آن به بعد، کنفرانس های موفقیت آمیزی در بوداپست (2006)، اوویدو (2008)، پتسدم (2010) و سانتی دی کامپوستلا (2012) برگزار شد.

در لینک زیر می توانید در این انجمن با پرداخت سالانه 70 یورو و البته برای کشورهای کم درآمد مثل ایران با پرداخت سالانه 35 یورو عضو شوید.

http://www.eam-online.org/