مبانی، چالش ها و راهکارها
زمان برگزاری 13و 14اسفند ماه 1399
نام کتاب: اندازه گیری آموزشی و روان سنجی با R: کاربرد برنامه نویسی R در علوم تربیتی و روان شناسی
نویسندگان : کریستو فرد ؛ دسجار دینز ؛ اوکان بالات
مترجمان : دکتر علی مقدمزاده ؛ مهندس نیما رحیمیان
ناشر: دانشگاه تهران
تعداد صفحات: 375
نوبت چاپ: اول
تاریخ انتشار: 1399
این کتاب، اولین کتاب ترجمه شده در حیطه کاربرد نرم افزار R در رشته سنجش و اندازه گیری است که دارای 12 فصل به شرح زیر است:
فصل اول: مقدمه ای بر زبان برنامه نویسی R
فصل دوم: نظریه آزمون کلاسیک
فصل سوم: نظریه تعمیم پذیری
فصل چهارم: رویکرد تحلیلی به عامل در اندازه گیری
فصل پنجم: نظریه سوال-پاسخ برای سوالات دو ارزشی
فصل ششم: نظریه سوال-پاسخ برای سوالات چند ارزشی
فصل هفتم: نظریه سوال=پاسخ چند بعدی
فصل هشتم: نظریه سوال-پاسخ اکتشافی
فصل نهم: بصری سازی داده ها و مدل های اندازه گیری
فصل دهم: همترازسازی
فصل یازدهم: تغییرناپذیری و کارکرد افتراقی سوال
فصل دوازدهم: مباحث پیشرفته تر در اندازه گیری