سنجش

سنجش و اندازه گیری در علوم رفتاری

سنجش

سنجش و اندازه گیری در علوم رفتاری

روش شناسی فضای قاعده-Rule-Space Methodology

 

The RSM (e.g., Tatsuoka, 1983, 1995, 2009) can be used to model dichotomously and polytomously scored items, but is restricted to dichotomous attribute classifications (i.e., mastery vs. non-mastery).

 

The rule-space approach for classification represents a conjunctive non-compensatory assumption in that all measured attributes have to be mastered to correspond correctly to an individual item.

 

The RSM is a pattern classification approach, not a fully probabilistic model that consists of two distinct steps.

 

In the first step, a traditional unidimensional IRT model is estimated, and the estimates from the IRT model are saved for use in the second step. Consequently, information about the attribute structure of the assessment is not used at all at this stage.

 

In the second step, the respondents are classified into one of the attribute profiles using a multivariate distance measure.

 

 

نکات مربوط به روش شناسی فضای قاعده (RSM):

 

1-برای سوالات دو ارزشی و چند ارزشی استفاده می شود.

2-آزمودنی ها را فقط به دو گروه مسلط یا غیر مسلط طبقه بندی می کند.

3-یک مدل غیر جبرانی است.

4-یک رویکرد طبقه بندی است نه یک مدل کاملا احتمالاتی.

5-تحلیل در دو گام انجام می شود.

 

Invite Link: https://t.me/joinchat/AAAAAECgmE7jKdENSESJfQ

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.